Piątek 03.05.2024

liczba odwiedzin: 231171
Ku Niepodległej Wycieczka szkolna do Warszawy Rejs po mazurskich jeziorach VIII inscenizacja Bitwy pod Wopławkami Wycieczka zawodoznawcza do 15 Mazurskiego Batalionu Saperów w Orzyszu Wizyta przedszkolaków w jednostce wojskowej Wiwat maj, 3 maj ! Akcja Żonkile 2018 Katyń – Golgota Wschodu Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych Dzień Niepodległości Mamy Niepodległą! „Kto ty jesteś? Polak mały!” Rajd Niepodległości Nasza Niepodległa Mamy Niepodległą! Rekord dla Niepodległej

PATRIOTYCZNE UROCZYSTOŚCI

Wycieczka szkolna do Warszawy

15 czerwca 2018 r. uczniowie naszej szkoły wraz z rodzicami i nauczycielami p. Julią Golon, p. Barbarą Dębowską i p. Aleksandrą Doda wybrali się na jednodniową wycieczkę do Warszawy. Celem wyjazdu były dwa muzea (Muzeum Wojska Polskiego i Muzeum Narodowe) oraz warszawskie ZOO. Humory (i słoneczna pogoda) dopisywały nam od rana. O godzinie 10:00 wjechaliśmy do stolicy, podziwiając z okna autokaru Wisłę, Pałac  Kultury i Nauki, Stare Miasto, Stadion PGE Narodowy, Zamek Królewski i warszawską infrastrukturę.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przybycia do Muzeum Wojska Polskiego, gdzie pod merytoryczną opieką pana Kustosza wysłuchaliśmy opowieści o niezliczonej ilości eksponatach, związanych z historią wojskowości i historii Polski. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się wystawa ekwipunków wojskowych z okresu I Wojny Światowej, przypominająca o setnej rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości.

O godzinie 12:00 udaliśmy się do Muzeum Narodowego, gdzie podzieleni na dwie grupy wiekowe podziwialiśmy obrazy polskich i zagranicznych malarzy. Klasy starsze miały wyjątkową okazję przyjrzeć się oryginalnym obrazom Jana Matejki (t.j. wielkoformatowa „Bitwa pod Grunwaldem”, „Kazanie Skargi”, „Stańczyk” oraz autoportrety artysty). Zwiedzanie wystaw połączone było z bardzo ciekawymi lekcjami muzealnymi, przekazującymi uczniom wiedzę, którą będą mogli w przyszłości wykorzystać na lekcjach języka polskiego, plastyki czy historii.

W godzinach popołudniowych pojechaliśmy autobusem do ZOO. Pobyt rozpoczęliśmy od posilenia się w jednej z tamtejszych restauracji. Z pełnymi brzuchami szukaliśmy lwa, żyraf, małp i innych egzotycznych gatunków zwierząt. Sympatią cieszyły się różowe flamingi i stoisko z pamiątkami.

Obowiązkowym punktem wycieczki była restauracja McDonald’s w Ostrołęce, do której zajechaliśmy w drodze powrotnej na Mazury. Niektórzy, tak bardzo najedzeni, zasnęli w drodze do domu. Inni śpiewali albo opowiadali sobie historie. Wróciliśmy do Woźnic przed 22. Mimo zmęczenia, z pewnością wielu z nas nie zmrużyło tej nocy oka z powodu ilości niezapomnianych wrażeń.